Molimo sačekajte...

Burgenova 32 | 22304 Novi Banovci

office@kantarviljuskari.rs

Za sva pitanja pozovite
+381 64 64 23 411

Pretraga viljuškara

Kako da uštedite novac prilikom kupovine viljuškara

Datum objave: 03.06.2025.

Troškovi godišnjeg održavanja viljuškara zavise od više faktora, uključujući tip viljuškara , starost, intenzitet upotrebe, uslove rada i vrstu servisa. Kantar Viljuškari d.o.o., sa sedištem u Novim Banovcima, nudi servis viljuškara, rezervne delove, Continental gume i reparaciju baterija za brendove poput Jungheinrich, Linde i Xilin. Evo detaljnog pregleda troškova i faktora koji ih određuju.

Ključni faktori koji utiču na troškove održavanja

  1. Tip viljuškara:
    • Dizel i TNG viljuškari: Zahtevaju češće održavanje zbog motora sa unutrašnjim sagorevanjem, uključujući zamenu ulja, filtera i goriva. Troškovi su viši u odnosu na električne modele.
    • Električni viljuškari: Imaju niže troškove održavanja zbog manjeg broja pokretnih delova, ali zahtevaju proveru i reparaciju baterija i električnih sklopova.
    • Ručni paletari: Najjeftiniji za održavanje, jer zahtevaju samo povremenu zamenu točkova i hidrauličnih komponenti.
  2. Starost i stanje viljuškara:
  3. Intenzitet upotrebe:
    • Viljuškari koji rade više sati dnevno (npr. u magacinima sa 3 smene) zahtevaju češće servise, obično na svakih 200–250 radnih sati za dizel/TNG modele ili 500–1000 sati za električne.
  4. Uslovi rada:
    • Rad u prašnjavim, vlažnim ili ekstremnim uslovima (npr. na gradilištima) povećava habanje guma, hidraulike i motora, što povećava troškove.
  5. Vrsta servisa:
    • Preventivni servis: Uključuje redovne preglede, zamenu ulja, filtera i Continental guma.
    • Korektivni servis: Popravke kvara, poput reparacije elektronskih sklopova ili hidrauličnih sistema.
    • Veliki servis: Zamena ključnih komponenti (npr. motora, baterija, vila) nakon nekoliko godina upotrebe.
Prosečni troškovi godišnjeg održavanja

Na osnovu dostupnih informacija i stručnih procena, evo prosečnih troškova održavanja viljuškara na godišnjem nivou u Srbiji (u dinarima ili evrima, gde je 1 EUR ≈ 117 RSD):
  1. Dizel i TNG viljuškari:
    • Redovni servis: Mali servis (zamena ulja, filtera goriva, vazduha i ulja) košta oko 10,000–20,000 RSD (85–170 EUR) po servisu, sa 2–3 servisa godišnje, što iznosi 20,000–60,000 RSD (170–510 EUR).
    • Gume: Zamena Continental guma košta 20,000–50,000 RSD (170–425 EUR) po kompletu, obično svake 2–3 godine, što je prosečno 7,000–17,000 RSD (60–145 EUR) godišnje.
    • Popravke: Neočekivani kvarovi (npr. hidraulika, motor) mogu koštati 30,000–100,000 RSD (255–850 EUR) po intervenciji, u zavisnosti od ozbiljnosti.
    • Ukupno: 30,000–150,000 RSD (255–1,280 EUR) godišnje, zavisno od intenziteta upotrebe i stanja viljuškara.
  2. Električni viljuškari:
    • Redovni servis: Provera električnih sistema i hidraulike košta 8,000–15,000 RSD (70–130 EUR) po servisu, sa 1–2 servisa godišnje, što iznosi 8,000–30,000 RSD (70–255 EUR).
    • Baterije: Održavanje NorthBatt baterija (dolivanje destilovane vode, desulfatizacija) košta 5,000–15,000 RSD (45–130 EUR) godišnje. Potpuna reparacija baterija može koštati 50,000–150,000 RSD (425–1,280 EUR), ali je potrebna svakih 5–7 godina.
    • Gume: Slično kao kod dizel modela, 7,000–17,000 RSD (60–145 EUR) godišnje.
    • Popravke: Popravke elektronskih sklopova ili hidraulike koštaju 20,000–80,000 RSD (170–680 EUR) po intervenciji.
    • Ukupno: 20,000–100,000 RSD (170–850 EUR) godišnje.
  3. Ručni paletari:
    • Redovni servis: Provera hidraulike i zamena točkova za paletare košta 3,000–10,000 RSD (25–85 EUR) po servisu, obično 1–2 puta godišnje, što iznosi 3,000–20,000 RSD (25–170 EUR).
    • Popravke: Zamena hidrauličnog sistema ili vila košta 10,000–30,000 RSD (85–255 EUR) po intervenciji.
    • Ukupno: 5,000–50,000 RSD (45–425 EUR) godišnje.
Primeri iz prakse
  • Dizel viljuškar : Za viljuškar koji radi 1,000 sati godišnje, sa dva redovna servisa (40,000 RSD), zamena guma svake treće godine (15,000 RSD godišnje) i jednom popravkom (50,000 RSD), ukupni trošak je oko 105,000 RSD (900 EUR) godišnje.
  • Električni viljuškar : Sa jednim redovnim servisom (15,000 RSD), održavanjem baterije (10,000 RSD) i bez većih popravki, trošak je oko 25,000–50,000 RSD (215–425 EUR) godišnje.
  • Ručni paletar : Sa jednim servisom (5,000 RSD) i zamena točkova (5,000 RSD), trošak je oko 10,000–15,000 RSD (85–130 EUR) godišnje.
Kako smanjiti troškove održavanja?
  1. Redovni preventivni servisi: Pravovremeni pregledi sprečavaju skupe popravke. Kantar Viljuškari nudi servisne pakete koji smanjuju ukupne troškove.
  2. Obuka operatera: Nepravilna upotreba povećava habanje. Obučeni operateri smanjuju rizik od kvarova.
  3. Korišćenje originalnih delova: Upotreba rezervnih delova i Continental guma osigurava dugotrajnost.
  4. Iznajmljivanje umesto kupovine: Iznajmljivanje viljuškara u Beogradu, Novom Sadu ili Nišu često uključuje održavanje u ceni, čime se eliminišu neočekivani troškovi.
  5. Praćenje radnih sati: Evidencija radnih sati pomaže u planiranju servisa i sprečavanju preopterećenja.
Zašto Kantar Viljuškari?

Kantar Viljuškari d.o.o. nudi sveobuhvatnu podršku za održavanje viljuškara: Zaključak

Godišnji troškovi održavanja viljuškara kreću se od 5,000 RSD (45 EUR) za ručne paletare do 150,000 RSD (1,280 EUR) za dizel viljuškare sa intenzivnom upotrebom. Električni viljuškari su generalno jeftiniji za održavanje, sa troškovima od 20,000–100,000 RSD (170–850 EUR). Za tačnu procenu, kontaktirajte Kantar Viljuškari putem stranice kontakt ili posetite kantarviljuskari.rs za prilagođene servisne pakete.