Redovno servisiranje viljuškara je ključno za bezbedan i efikasan rad, ali mnogi vlasnici i korisnici opreme nisu sigurni kada je pravi trenutak za servis. Ignorisanje ranih znakova može dovesti do ozbiljnih kvarova i skupih zastoja.
U nastavku pročitajte kako da prepoznate da je vreme za servis i kako da sprečite veće probleme na vreme.
1. Broj radnih sati
Viljuškari se najčešće servisiraju na svakih 250, 500 ili 1000 radnih sati, u zavisnosti od tipa i modela. Redovno pratite radne sate preko brojača na instrument tabli i vodite evidenciju.
2. Promene u ponašanju viljuškara
Ako primetite da viljuškar:
teže podiže teret
sporo reaguje
gubi snagu
pravi neobične zvuke ili vibracije
...to su jasni znaci da je servis neophodan.
3. Curenje tečnosti
Pojava ulja ili hidraulične tečnosti ispod viljuškara ukazuje na istrošene zaptivke ili oštećenje sistema. Ovakve situacije treba odmah proveriti, jer mogu ugroziti sigurnost rada.
4. Nepravilno upravljanje i kočenje
Ako volan postaje „težak“, kočnice ne reaguju kako treba ili primetite probleme pri skretanju, moguće je da je došlo do kvara na sistemima za upravljanje ili hidraulici.
5. Istrošene viljuške ili lanac
Redovno proveravajte da li su viljuške iskrivljene, napukle ili potrošene. Isto važi i za lanac – ako je labav, zarđao ili nepravilno napet, vreme je za zamenu ili podešavanje.
6. Vizuelna i auditivna kontrola
Obratite pažnju na:
neobične zvuke (cviljenje, udarci, struganje)
dim ili neuobičajene mirise tokom rada
svetlosne indikatore na komandnoj tabli
Ove pojave često najavljuju kvarove pre nego što postanu ozbiljni.
7. Način korišćenja i uslovi rada
Ako viljuškar radi u teškim uslovima (vlaga, prašina, spoljni tereni, više smena), potrebno ga je servisirati češće nego što je standardno preporučeno.
Zaključak
Znaci da je vreme za servis viljuškara ne moraju biti očigledni – zato je važno pratiti radne sate, obratiti pažnju na ponašanje mašine i ne ignorisati manje nepravilnosti. Redovno održavanje ne samo da produžava vek trajanja viljuškara, već i povećava sigurnost vaših radnika.
U firmi Kantar, nudimo usluge servisa, zamene delova i tehničkih pregleda za nove i polovne viljuškare. Ako niste sigurni kada je pravo vreme za servis – kontaktirajte nas, tu smo da pomognemo.